Elenia palkitsi kumppaneitaan laadukkaasta turvallisuustyöstä ja vastuullisesta turvallisuuskulttuurista
Elenia toteutti vuonna 2023 urakoitsijakumppaneilleen jo perinteeksi muodostuneen turvallisuuskampanjan.
Turvallisuuskampanjan tavoitteena on tukea Elenian ja kumppaneiden turvallisuustavoitteiden toteutumista. Kampanjassa seurataan hyvän turvallisuuskulttuurin ja turvallisuusjohtamisen peruselementtien, kuten turvallisuushavainnoinnin, Safety Walkien, turvavarttien ja riskienarvioinnin, toteutumista. Kampanja kannustaa jatkuvaan tiedonvälitykseen ja työturvallisuuden kehittämiseen.
”Turvallisuus on osa päivittäistä arkea. Erityisesti riskien tunnistaminen ja hallinta sekä turvallisuudesta keskustelu vievät meitä kohti yhteistä nolla tapaturmaa tavoitetta", toteaa Elenian turvallisuuspäällikkö Turo Ihonen. "Siksi muun muassa näiden toteutumista seurattiin kampanjassa."
"Vuosien mittaan yhä useampi urakoitsijakumppanimme saavuttaa asetetut tavoitteet ja nostaa tasoaan turvallisuudessa. Tämä on ollut ilo nähdä", Ihonen jatkaa.
Elenian vuoden 2023 turvallisuuskampanjan ensimmäisen sijan saavutti KNK Networks. Toiseksi kampanjassa sijoittui Elite Group ja kolmanneksi Enerke.
”Kaikki kampanjassa palkitut yritykset suoriutuivat töistään ilman poissaoloon johtaneita tapaturmia ja sähkötapaturmia. Lisäksi pitkäjänteinen turvallisuustyö näkyy näiden kumppaneiden turvallisuuskulttuurin kehittymisenä niin asenteissa kuin arjen käytännöissäkin", Turo Ihonen kertoo.
Kampanjan kolme parasta palkittiin perjantaina 2.2. pidetyssä tilaisuudessa Tampereella.