Elenia on valittu parhaaksi sähkönjakelun brändiksi energia-alan maailmanlaajuisessa kilpailussa

Sähköverkkoyhtiö Elenia on valittu parhaaksi sähkönjakelun brändiksi Islannin Reykjavikissa eilen päättyneessä maailmanlaajuisessa energia-alan CHARGE-bränditapahtumassa. Voittajat valittiin asiantuntijapaneelin, kuluttajatutkimuksen ja riippumattoman analyysin tulosten perusteella. Asiantuntijapaneeli koostui 40 energia-alan ja brändäyksen asiantuntijasta sekä yrityskonsultista, jotka nimesivät ehdokkaat maailman parhaiksi energia-alan brändeiksi. Ehdokkaiden huolellisen arvioinnin jälkeen heille annettiin mahdollisuus vakuuttaa tuomaristo siitä, että juuri he olisivat maailman paras energia-alan brändi.

”Kiitämme tästä upeasta tunnustuksesta asiakkaitamme ja kaikkia elenialaisia. Kuuntelemme asiakkaitamme huolella ja kunnioituksella. Asiakkaamme ovat osallistuneet kanssamme muun muassa digitaalisten palveluidemme kehittämiseen. Kisaan kuului tapahtuman tekemänä suomenkielinen asiakaskysely, johon vastasi lähes tuhat asiakastamme. Kun saamme tulokset käyttöömme, paneudumme niihin huolella parantaaksemme palveluamme edelleen”, sanoo Elenia Oy:n toimitusjohtaja Tapani Liuhala.

”Energia-alan ammatit vaativat kovaa ammattitaitoa. Me teemme työtämme määrätietoisesti palvelumme kehittämiseksi ja uudistamiseksi. Lähes kuuden vuoden aikana olemme investoineet säävarmaan sähköverkkoon jo 600 miljoonaa euroa parantaaksemme sähkönjakelun varmuutta. Samaan aikaan olemme kehittäneet sekä digitaalisia että puhelinpalveluamme. Tämä on merkinnyt valtavasti työtä myös laajalle kumppaniverkostollemme ja heillekin kuuluu iso kiitos tästä kansainvälisestä menestyksestä” Liuhala jatkaa.

Kansainvälinen CHARGE-bränditapahtuma ja siihen kuuluva CHARGE Awards -brändikilpailu järjestettiin nyt toista kertaa Islannin Reykjavikissa. Tapahtuma kokosi Islantiin energia-alan edustajia ja vaikuttajia ympäri maailmaa. Energia-alan murros on haastanut energia-alan paneutumaan yhä syvemmin asiakkaiden ja yhteiskunnan tietoisuuteen alan mittavista muutoksista. Tämän vuoksi energia-ala on vahvistamassa myös brändien rakentamista asiakkaita ja yhteiskuntaa parhaiten palvelevalla tavalla.

Tänä vuonna 23 brändiä nimettiin CHARGE-kilpailun finalisteiksi kuudessa eri sarjassa: paras vakiintunut brändi, paras haastajabrändi, paras vihreä brändi, paras sähkönsiirron brändi, paras sähkönjakelun brändi ja paras tuotebrändi. Kilpailussa mukana olevia yhtiöitä arvioitiin useilla perusteilla, muun muassa millaisin ratkaisuin yhtiö palvelee asiakkaitaan ja miten se erottautuu omassa sarjassaan muista kilpailijoista.

“Tämä on ollut pitkä prosessi, jonka lopputulokset ovat nähtävissä tänään. Kilpailu oli tänä vuonna erittäin tasaväkinen ja brändäyksen laatu on energia-alalla korkeatasoista maailmanlaajuisesti. Jo finaaliin selviäminen oli yrityksiltä melkoinen saavutus. Oli suuri ilo nähdä, että tapahtumaan osallistui brändejä ympäri maailmaa. Toivotan onnea voittajille – maailman parhaille energiabrändeille”, konferenssin puheenjohtaja, LarsEn Energy Brandingin toimitusjohtaja Fridrik Larsen totesi.


Tutustu CHARGE-tapahtumaan ja brändikilpailuun osoitteessa: https://branding.energy/#chargeAwards

Tutustu kilpailun voittajiin: https://blog.branding.energy/?p=426